سایت خبرهای جدید ایران
جديدترين خبرهای ورزشی، اقتصادی، پزشکی و حوادث از اقصی نقاط ایران و جهان

شهرداری منطقه 11 تهران، دفتر شماره دو خانه موسیقی را به دلیل عدم تمدید قرارداد تخلیه کرد.

تماشا: شهرداری منطقه 11 تهران، دفتر شماره دو خانه موسیقی را به دلیل عدم تمدید قرارداد تخلیه کرد.

حمیدرضا عاطفی معاون اجرایی خانه موسیقی با اعلام این خبر به مهر گفت: «با حضور 30 نفر از عوامل شهرداری منطقه 11 در دفتر شماره دوم خانه موسیقی، آنها اقدام به تخلیه اسباب و اثاثیه این خانه کردند.».......



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

انجمن منتقدان آمریکا دیشب مصادف با 10 ژانویه برگزیدگان خود را معرفی کرده و جایزه بهترین فیلم را به اثر ضدایرانی "آرگو" دادند.....



ادامه مطلب...
تاریخ: 23 / 10 / 1391برچسب:بهترین فیلم,برگزیدگان,
ارسال توسط محمد لشگری

تازه‌ترین توقیف «شرق» رفع شد و این روزنامه دوباره فعالیت خود را از سر گرفت. شاید این خبر برای کسانی که فعالیت‌های این روزنامه را از ابتدا تا کنون دنبال کرده‌اند، کمی تکراری به‌نظر برسد، چراکه شرق برای چهارمین‌بار از ابتدای فعالیت خود طعم توقیف را چشید و دوباره رفع توقیف شد.......



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

دنیای موسیقی سنتی ایرانی، بزرگ و برای خیلی هایمان نسبتا ناشناخته است. بیایید با دستگاه ها و گوشه های آوازی اش آشنا شویم.

همشهری جوان: دنیای موسیقی سنتی ایرانی، بزرگ و برای خیلی هایمان نسبتا ناشناخته است. بیایید با دستگاه ها و گوشه های آوازی اش آشنا شویم

گاهی آدم فکر می کند اگر این امیر کبیر بنده خدا در تاریخ کشورمان حضور نداشت، چند سال قرار بود در خیلی زمینه ها عقب بیفتیم؟ حالا قضیه موسیقی ایرانی هم همینطور است. عشاق این سبک موسیقی باید فاتحه ای بفرستند به روحش که یک روز، خدا می داند چه در سرش گذشت که به فکرش رسید موسیقی ایرانی باید مرجع مدونی داشته باشد. همین شدکه علی اکبرخان فراهانی را که خودش یکی از آدم های کاربلد این حوزه بود صدا زد و دستور داد تا آهنگ های موجود در مناطق مختلف کشور را جمع آوری کند.

علی اکبرخان این آهنگ ها را به برادرش غلامحسین فراهانی یاد داد و او هم اینها را به میرزا حسین قلی و میرزا عبدالله. دو پسر علی اکبرخان که هر دو از نوازندگان به نام تار بودند، آموزش داد و این دو نفر شدند سرشاخه های موسیقی ایرانی و مولفان ردیف های موسیقی ایرانی.

حالا سال ها بعد از آن ماجرا، برای اینکه وقتی حرف از موسیقی ایرانی می شود زیاد گیج نزنیم، در حد بضاعت این صفحه سراغ ردیف موسیقی ایرانی رفته ایم و یک منوی پیشنهادی هم برای هر کدام و در ساعات مختلف روز داده ایم. باشد که بعد از خواندن متحول شده و دست به خواندن بزنید! . . . . . . .



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

سوال‌های مهمی را که ممکن است در مورد آموزش موسیقی به کودکان در ذهن هر پدر یا مادری ایجاد شود و جواب‌هایی را که به موسیقی‌دان شدن فرزندتان کمک می‌کند.
برترین ها:  تابستان که می‌شود بعضی ها تصمیم می‌گیرند جهت استفاده بهینه از اوقات فراغت، فرزندانشان را به انواع و اقسام کلاس‌ها، از جمله کلاس موسیقی بفرستند،  اما آیا بچه‌ها هم دوست دارند موسیقی‌دان باشند؟ حالا هم که سه ماه طلائی تابستان فرارسیده و بهترین فرصت برای فرستادن بچه‌ها به انواع و اقسام کلاس‌ها پیش آمده، خیلی ها فرزندشان را در یک کلاس موسیقی ثبت نام می‌کنند به این امید که اول مهر یک نوازنده همه فن حریف تحویل بگیرند.


در ادامه، سوال‌های مهمی را که ممکن است در مورد آموزش موسیقی به کودکان در ذهن هر پدر یا مادری ایجاد شود و جواب‌هایی را که به موسیقی‌دان شدن فرزندتان کمک می‌کند، می‌خوانید . . . . .



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

خبرآنلاين- همزمان با روز 13 فروردین موسوم به روز طبیعت اغلب استان‌های کشور آسمانی صاف، کمی تا نیمه ابری داشته باشند . . . . .



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

نوروز امسال فیلم های وسوسه انگیزی از پنج شبکه سراسری تلویزیون پخش می شود، موجی از فیلم های شناخته شده ایرانی و خارجی روی آنتن شبکه های مختلف خواهد رفت......



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

يكي از مسائلي كه روز گذشته به طنز مطرح مي‌شد، موضوع كانديدا شدن اكبر عبدي براي بازيگري بود.

ایسنا:
 در هفتمين روز جشنواره فيلم فجر در سينماي رسانه‌ها، موضوع خيانت در فيلم «برف روي كاج‌ها» ادامه پيدا كرد و «محرمانه‌ تهران» در دقيقه 45 متوقف شد.

در اين روز همچنين نمايش «پيشوني‌سفيد» سيدجواد هاشمي فضاي شادي را در سالن رسانه‌ها به وجود آورد و ترانه‌هاي آن با دست زدن همراه شد.

«خوابم مي‌آد» رضا عطاران شلوغ‌ترين سانس روز چهارشنبه بود كه بخش‌هاي زيادي از اين فيلم، بويژه بازي اكبر عبدي در نقش‌ مادر، مورد توجه قرار گرفت. مصطفي دنيزلي، سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس، هم از تماشاگران اين فيلم بود.

یكي از مسائلي كه روز گذشته به طنز مطرح مي‌شد، موضوع كانديدا شدن اكبر عبدي براي بازيگري بود كه با توجه به نقش زني كه در «خوابم مي‌آد» بازي كرده است، عنوان مي‌شد، در نقش زن جزو كانديداهاي احتمالي خواهد بود يا مرد؟!

 
منبع: www.bartarinha.ir




ارسال توسط محمد لشگری

بزرگ‌ترین سردیس سنگی فردوسی ساخته شد

همشهری آنلاین:
امیرمحمد قاسمی‌زاده هنرمند مجسمه‌ساز از ساخت بزرگ‌ترین سردیس سنگی فردوسی خبر داد که با 180 سانتی‌متر ارتفاع در اطراف میدان آزادی نصب خواهد شد.

به گزارش فارس، این هنرمند، درباره ساخت مجسمه فردوسی گفت: این مجسمه بزرگترین نیم‌تنه ساخته شده در میان مجسمه‌های این شاعر بزرگ ایرانی است که در ابعاد 180 سانتی‌متر ارتفاع در قابی 4 متری از سنگ گرانیت یک‌پارچه ساخته‌ام و پشت این مجسمه نیز کتیبه‌ای با شعری از این شاعر ایرانی به خط شکسته نستعلیق به صورت سیاه‌مشق کار شده است که به خط فارسی و انگلیسی تاریخ تولد و فوت فردوسی نوشته شده است و این امکان را دارد که مجسمه هم از رو به رو و هم از پشت سر زیبایی بصری را داشته باشد . . . . . . .

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری

آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با رقابت 500 هزار داوطلب آغاز شد و تا روز شنبه 24 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مهراد فر امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از حوزه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با اعلام این خبر افزود: در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال 90 ، 500 هزار نفر شرکت کرده اند که 57 درصد مرد و 43 درصد زن هستند. . . . . . .



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد لشگری
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 404
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1